Voimaharjoittelun käsikirja

Monipuolisin suomalainen kirja voiman lajeista (maksimivoima, nopeusvoima ja kestovoima) sekä lihasmassaharjoittelusta ja voimaharjoittelun ohjelmoinnista. Kokonaistutkimusnäyttöön perustuva kirja, josta on hyötyä kaikkien urheilulajien fysiikkaharjoitteluun. Kirja on julkaistu tammikuussa 2019.

Kuntosaliharjoittelun ohjelmoinnin asiantuntijaksi

Ota haltuun maailman parhaaseen tutkimusnäyttöön perustuvat työkalut tuloksekkaiden voimaharjoitusohjelmien rakentamiseen 7 h verkkokoulutuksessa! Opi maksimi- ja lihasmassaharjoittelun kokonaistutkimusnäytön hyödyntäminen käytännössä tulosten maksimoimiseksi aloittelijoiden, keskikokeneiden ja kokeneiden kuntosaliharjoittelussa.

”Kuntosalilla voi joko käydä tai siellä voi tehdä kovia tuloksia!”

”Opi ohjelmoimaan harjoitteluohjelmia samalla laadulla, jolla esimerkiksi laadukkaimmin harjoittelevat KHL- ja NHL-pelaajat harjoittelevat!”

”Takaa asiakkaasi kehittyminen monipuolisella ja vaihteleville ohjelmointimalleilla! ”

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita, maajoukkuekeihäänheittäjiä sekä kymmeniä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistiin tammikuussa 2019.

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistaan tammikuussa 2019.

Yhteistyössä

Facebook

Julkaistu 22.08.19

Atleettinen Partasuu

Voimaharjoitteluohjelmia syntyy milloin missäkin, tänään teepannun äärellä historian havinaa huokuvasti sisustetussa kahvilassa. Synnytyksessä on kestovoimaurheilijan makrotasolla käänteislineaarisen periodisaation ideaa (volyymin kasvua tuetaan keski-intensiteetin laskulla) toteuttava kauden pääkisaan, SM-kisaan, tähtäävä ohjelma. Ensimmäisestä mesosyklistä syntyy epälineaarinen yhdistetty perus- ja maksimivoimakausi, jolla päälajin lihasryhmiä stimuloidaan kolmesti viikossa: pääliikkeissä kerran viikkoon 1-3, kerran 4-6 ja kerran 6-9 toiston sarjoilla tukiliikkeiden sarjapituuden pyöriessä koko ajan 6-10 toistossa. Toinen mesosykli on epälineaarinen yhdistetty voimakestävyys- ja maksimivoimakausi, jolla päälajin lihasryhmiä stimoildaan pääliikkeissä 2x viikossa 10-15 toiston sarjoilla ja kerran viikossa 1-3 toiston sarjoilla tukiliikesarjapituuksien pysyessä yhä 6-10 toistossa. Yleisvoima-lajivoimajatkumon huipentaa kestovoimakausi, jolla panostetaan 15-60 toiston sarjoihin, mutta maksimivoimareserviä ylläpidetään pienellä määrällä 1-3 toiston sarjoja.

#kestovoima #maksimivoimareservi #anaerobinenkapasiteetti #käänteislineaarinenperiodisaatio #epälineaarinenperiodisaatio #athleticavalmentaa #atleettinenpartasuuvalmentaa
... LisääVähemmän

Katso Facebookissa