Voimaharjoittelun käsikirja

Monipuolisin suomalainen kirja voiman lajeista (maksimivoima, nopeusvoima ja kestovoima) sekä lihasmassaharjoittelusta ja voimaharjoittelun ohjelmoinnista. Kokonaistutkimusnäyttöön perustuva kirja, josta on hyötyä kaikkien urheilulajien fysiikkaharjoitteluun. Kirja on julkaistu tammikuussa 2019.

Kuntosaliharjoittelun ohjelmoinnin asiantuntijaksi

Ota haltuun maailman parhaaseen tutkimusnäyttöön perustuvat työkalut tuloksekkaiden voimaharjoitusohjelmien rakentamiseen 7 h verkkokoulutuksessa! Opi maksimi- ja lihasmassaharjoittelun kokonaistutkimusnäytön hyödyntäminen käytännössä tulosten maksimoimiseksi aloittelijoiden, keskikokeneiden ja kokeneiden kuntosaliharjoittelussa.

”Kuntosalilla voi joko käydä tai siellä voi tehdä kovia tuloksia!”

”Opi ohjelmoimaan harjoitteluohjelmia samalla laadulla, jolla esimerkiksi laadukkaimmin harjoittelevat KHL- ja NHL-pelaajat harjoittelevat!”

”Takaa asiakkaasi kehittyminen monipuolisella ja vaihteleville ohjelmointimalleilla! ”

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. maajoukkuekeihäänheittäjiä, NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä kymmeniä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistiin tammikuussa 2019.

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistaan tammikuussa 2019.

Yhteistyössä

Facebook

Julkaistu 17.11.19

Atleettinen Partasuu

Tässäpä on hyvä nyrkkisääntö nopeusvoimaliikkeiden valintaan voima-nopeus-jatkumolle: nopeuspäässä ja optimitehoalueen alapäässä (kuormat n. 0-40 % maksimivoimatasosta) kannattaa suosia ballistisia loppuun asti kiihtyviä liikkeitä eli liikkeitä, jotka päättyvät heittoon tai hyppyyn. Esimerkiksi penkkipunnerrusheitto ja kyykkyhyppy ovat ballistisia liikkeitä, joissa saadaan huomattavan paljon suuremmat liikenopeudet ja tätä myötä tietylllä kuormalla suuremmat tehot (teho = voima x nopeus) kuin vastaavissa jarrutusvaiheen sisältävissä variaatioissa eli penkkipunnerruksessa ja kyykyssä. Kun nopeusvoimaa treenataan optimitehoalueen yläpäässä ja voimanopeusalueella (kuormat n. 40-85 % maksimivoimatasosta) ballistinen suoritustekniikka ei monissa liikkeissä ole enää mahdollista voimantuoton puolesta tai järkevää turvallisuuden puolesta. Tällöin on järkevää käyttää jarrutusvaiheen sisältäviä liikevariaatioita, mutta yläasennon kuormasta 20-40 prosenttia kannattaa tulla vastuskumeista. Muuttuva liikkeen loppua kohti kiristyvä kumivastus vähentää vastavaikuttajien jarrutustyön tarvetta, jolloin päävaikuttajalihaksilla voidaan kiihdyttää pidemmälle kuin vastaavaa työtä (voima x matka) tasakuormalla tehtäessä. Tämä johtaa lisääntyneeseen tehontuottoon.

Päivän video on tältä päivältä luomani neljä viikonloppua kestävän Trainer4You Voimavalmenntajakoulutuksen nopeusvoimapäivän demolta Oulusta. Päivän teemoja luennolla ja demolla räjähtävän nopeusvoimaharjoittelun lisäksi olivat mm. pikavoima, plyometrinen harjoittelu, kontrasti- ja kompleksivoimaharjoittelu, korostettu eksentrinen nopeusvoimaharjoittelu, suunnanmuutosnopeusharjoittelu ja reaktiivisuuden kehittäminen.

Koodilla TUOMASRYTKONEN saa 5 % alennusta Voimavalmentaja-koulutuksesta + n. 100 € edestä Fitran kirjoja. Kouluttamiani Voimavalmentaja-koulutuksia on ensi vuonna kuusi, kuten on ollut tänäkin vuonna (kaksi on vielä käynnissä). www.trainer4you.fi/koulutukset/voimavalmentaja

#voimavalmentaja #voimavalmentajakoulutus #maksimivoima #nopeusvoima #kestovoima #lihasmassa #voimaharjoittelunohjelmointi #trainer4youkouluttaa #atleettinenpartasuukouluttaa
... LisääVähemmän

Katso Facebookissa