Voimaharjoittelun käsikirja

Monipuolisin suomalainen kirja voiman lajeista (maksimivoima, nopeusvoima ja kestovoima) sekä lihasmassaharjoittelusta ja voimaharjoittelun ohjelmoinnista. Kokonaistutkimusnäyttöön perustuva kirja, josta on hyötyä kaikkien urheilulajien fysiikkaharjoitteluun. Kirja on julkaistu tammikuussa 2019.

Kuntosaliharjoittelun ohjelmoinnin asiantuntijaksi

Ota haltuun maailman parhaaseen tutkimusnäyttöön perustuvat työkalut tuloksekkaiden voimaharjoitusohjelmien rakentamiseen 7 h verkkokoulutuksessa! Opi maksimi- ja lihasmassaharjoittelun kokonaistutkimusnäytön hyödyntäminen käytännössä tulosten maksimoimiseksi aloittelijoiden, keskikokeneiden ja kokeneiden kuntosaliharjoittelussa.

”Kuntosalilla voi joko käydä tai siellä voi tehdä kovia tuloksia!”

”Opi ohjelmoimaan harjoitteluohjelmia samalla laadulla, jolla esimerkiksi laadukkaimmin harjoittelevat KHL- ja NHL-pelaajat harjoittelevat!”

”Takaa asiakkaasi kehittyminen monipuolisella ja vaihteleville ohjelmointimalleilla! ”

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita, maajoukkuekeihäänheittäjiä sekä kymmeniä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistiin tammikuussa 2019.

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistaan tammikuussa 2019.

Yhteistyössä

Facebook

Julkaistu 23.08.19

Atleettinen Partasuu

Kun minulta kysytään koko kehon yleisvoimasta maksimivoiman osalta, niin usein vastaan, että yleisvoimatasot ovat hyvällä mallilla, kun on vahva kaikkiin kuuteen painoharjoittelun pääliikesuuntaan. Painoharjoittelun pääliikesuuntia ovat alas päin vetäminen, sivusuunnassa vetäminen, lannesaranan ojennus, yhdistetty polven- ja lonkan ojennus, sivusuunnassa punnertaminen ja ylös päin punnertaminen. Tässäpä arkistojen kätköistä kovimmat kolmoset, jotka ehdin rakentaa päävoimantuottosuuntiin painoharjoittelun pääliikkeiden perusvariaatioihin ennen 2017 vuoden sairastumistani. Minun kohdallani täytyy huomauttaa, että lisäpainoleuanveto oli päälaji ja muiden päävoimantuottosuuntien treenaaminen oli höntäisäilyä siinä sivussa. Tässäpä videon kolmoset:

Lisäpainoleuanveto (alas päin vetäminen): 3x85 kg (kokonaiskuormana 3x180,3 kg)
Penkkiveto (sivusuunnassa vetäminen): 3x130 kg
Maastaveto (lannesaranan ojennusvoittoinen liike): 3x250 kg
Takakyykky (yhdistetty polven ja lonkan ojennus): 3x200 kg
Penkkipunnerrus (sivusuunnassa punnertaminen): 3x145 kg
Pystypunnerrus (ylös päin punnertaminen): 3x85 kg

#maksimivoima #yleisvoima #yleisvoimamaksimivoimanosalta #päävoimantuottosuunnatpainoharjoittelussa #leuanveto #penkkiveto #maastaveto #kyykky #penkkipunnerrus #pystypunnerrus #atleettinenpartasuu #atleettinenpartasuuvoimailee
... LisääVähemmän

Katso Facebookissa