Liikuntabiologin vastaanotto

Liikuntabiologi ( LitM ) ja fysiikkavalmentaja

  • Valmentanut kymmeniä voimalulajien SM-mitalisteja
  • Valmentanut useita yleisurheilun Suomen mestareita
  • Valmentanut NHL-, KHL- ja SM-liigajääkiekkoilijoita
  • Konsultoinut jääkiekon SM-liiga- ja jalkapallon Veikkausliiga – seuroja
  • Kirjoittanut Voimaharjoittelun käsikirjan (Fitra)
  • Luonut Voimavalmentaja -koulutuksen (Trainer4You)
  • Pitänyt toista sataa koulutuspäivää liikunta-alan ammattilaisille
  • Luennoinut mm. LTS:n Kuntotestauspäivillä, Kansainvälisessä voimaharjoitteluseminaarissa, Kansainvälisessä keihäskonferenssissa ja Kansainvälisessä liikuntabiologian symposiumissa

Varaa aika henkilökohtaiseen konsultaatioon

  • Erityisosaamisalueisiini lukeutuvat mm.
  • Maksimivoimaharjoittelu
  • Lihasmassaharjoittelu
  • Nopeusvoimaharjoittelu
  • Kestovoimaharjoittelu
  • Yhdistetty voima- ja kestävyysharjoittelu
  • Lajivoimaharjoittelu
  • Lajia tukeva oheisharjoittelu
Hinnasto (sis. ALV 24%):

1h 150€
2h 275€
4h 500€

Voimaharjoittelun käsikirja

Monipuolisin suomalainen kirja voiman lajeista (maksimivoima, nopeusvoima ja kestovoima) sekä lihasmassaharjoittelusta ja voimaharjoittelun ohjelmoinnista. Kokonaistutkimusnäyttöön perustuva kirja, josta on hyötyä kaikkien urheilulajien fysiikkaharjoitteluun. Kirja on julkaistu tammikuussa 2019.

Kuntosaliharjoittelun ohjelmoinnin asiantuntijaksi

Ota haltuun maailman parhaaseen tutkimusnäyttöön perustuvat työkalut tuloksekkaiden voimaharjoitusohjelmien rakentamiseen 7 h verkkokoulutuksessa! Opi maksimi- ja lihasmassaharjoittelun kokonaistutkimusnäytön hyödyntäminen käytännössä tulosten maksimoimiseksi aloittelijoiden, keskikokeneiden ja kokeneiden kuntosaliharjoittelussa.

”Kuntosalilla voi joko käydä tai siellä voi tehdä kovia tuloksia!”

”Opi ohjelmoimaan harjoitteluohjelmia samalla laadulla, jolla esimerkiksi laadukkaimmin harjoittelevat KHL- ja NHL-pelaajat harjoittelevat!”

”Takaa asiakkaasi kehittyminen monipuolisella ja vaihteleville ohjelmointimalleilla! ”

Fysiikkavalmentaja ja Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja kouluttaa koulutusta yhdessä muiden Athletican liikuntabiologivalmentajien kanssa. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. eri nopeus- ja teholajien maajoukkueyleisurheilijoita, NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä kymmeniä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas on toiminut myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistiin tammikuussa 2019.

Fysiikkavalmentaja ja Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja kouluttaa koulutusta yhdessä muiden Athletican liikuntabiologivalmentajien kanssa. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. eri nopeus- ja teholajien maajoukkueyleisurheilijoita, NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas on toiminut myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistaan tammikuussa 2019.

Yhteistyössä

Facebook

Julkaistu 12.01.21

Atleettinen Partasuu

Nopeusvoimaa voi kehittää 1) lisäämällä voimantuottonopeutta ja ylläpitämällä maksimivoimareserviä, 2) kehittämällä maksimivoimareserviä ilman merkittävää suhteellisen voimantuottonopeuden laskua ja 3) kehittämällä sekä voimantuottonopeutta että maksimivoimareserviä. Lisäksi etenkin iskuttavissa venymislyhenemissykluksen sisältävissä liikkeissä muutokset kimmoisuudessa eli kudosten kyvyssä varastoida ja vapauttaa elastista energiaa vaikuttavat suorituskykyyn.

Minulla on hyvä tuore esimerkki vaihtoehdosta 2. Eräällä fysiikkavalmennettavallani on viimeisen 3 kuukauden ajalta takana 6 viikon perusvoimakausi ja 6 viikon maksimivoimakausi. Tuossa ajassa raaka rinnalleveto kehittyi 170 kilosta 185 kiloon ja syvä takakyykky 250 kilosta 260 kiloon. Samassa ajassa 3 tasatassua eli kolme perättäistä syklistä ja kimmoisaa vauhditonta pituutta kehittyi 9,58 metristä 9,73 metriin. Seuraavaksi tällä valmennettavalla on jalkatreenissä nopeusvoimakausi.

Minua ihmetyttää joidenkin nykyajan "näyttöön perustuvankin valmennusskenen" valmentajien kritiikki "maksimivoimareservin kehitys voimantuottonopeutta vähintään ylläpitäen --> voimantuottonopeuden kehitys maksimivoimaa vähintään ylläpitän" tyyliselle periodisaatiolle, koska A) mielestäni vuosikymmenien voimaharjoittelun kokonaistutkimusnäyttö tukee yhä kovempitasoisilla treenaajilla mallin käyttöä, kunhan muistetaan nopeusvoiman ylläpito aina sekä unohdetaan liian pitkät, liian lähelle uupumusta ja liiallisena kokonaismääränä tehdyt liian hitaat sarjat ja B) oma valmennuskokemus osoittaa kerta toisensa jälkeen mallin toimivaksi.

#nopeusvoima #maksimivoimareservi #voimantuottonopeus #periodisaatio #atleettinenpartasuukirjoittaa
... LisääVähemmän

Katso Facebookissa