Liikuntabiologin vastaanotto

Liikuntabiologi ( LitM ) ja fysiikkavalmentaja

  • Valmentanut kymmeniä voimalulajien SM-mitalisteja
  • Valmentanut useita yleisurheilun Suomen mestareita
  • Valmentanut NHL-, KHL- ja SM-liigajääkiekkoilijoita
  • Konsultoinut jääkiekon SM-liiga- ja jalkapallon Veikkausliiga – seuroja
  • Kirjoittanut Voimaharjoittelun käsikirjan (Fitra)
  • Luonut Voimavalmentaja -koulutuksen (Trainer4You)
  • Pitänyt toista sataa koulutuspäivää liikunta-alan ammattilaisille
  • Luennoinut mm. LTS:n Kuntotestauspäivillä, Kansainvälisessä voimaharjoitteluseminaarissa, Kansainvälisessä keihäskonferenssissa ja Kansainvälisessä liikuntabiologian symposiumissa

Varaa aika henkilökohtaiseen konsultaatioon

  • Erityisosaamisalueisiini lukeutuvat mm.
  • Maksimivoimaharjoittelu
  • Lihasmassaharjoittelu
  • Nopeusvoimaharjoittelu
  • Kestovoimaharjoittelu
  • Yhdistetty voima- ja kestävyysharjoittelu
  • Lajivoimaharjoittelu
  • Lajia tukeva oheisharjoittelu
Hinnasto (sis. ALV 24%):

1h 150€
2h 275€
4h 500€

Voimaharjoittelun käsikirja

Monipuolisin suomalainen kirja voiman lajeista (maksimivoima, nopeusvoima ja kestovoima) sekä lihasmassaharjoittelusta ja voimaharjoittelun ohjelmoinnista. Kokonaistutkimusnäyttöön perustuva kirja, josta on hyötyä kaikkien urheilulajien fysiikkaharjoitteluun. Kirja on julkaistu tammikuussa 2019.

Kuntosaliharjoittelun ohjelmoinnin asiantuntijaksi

Ota haltuun maailman parhaaseen tutkimusnäyttöön perustuvat työkalut tuloksekkaiden voimaharjoitusohjelmien rakentamiseen 7 h verkkokoulutuksessa! Opi maksimi- ja lihasmassaharjoittelun kokonaistutkimusnäytön hyödyntäminen käytännössä tulosten maksimoimiseksi aloittelijoiden, keskikokeneiden ja kokeneiden kuntosaliharjoittelussa.

”Kuntosalilla voi joko käydä tai siellä voi tehdä kovia tuloksia!”

”Opi ohjelmoimaan harjoitteluohjelmia samalla laadulla, jolla esimerkiksi laadukkaimmin harjoittelevat KHL- ja NHL-pelaajat harjoittelevat!”

”Takaa asiakkaasi kehittyminen monipuolisella ja vaihteleville ohjelmointimalleilla! ”

Fysiikkavalmentaja ja Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja kouluttaa koulutusta yhdessä muiden Athletican liikuntabiologivalmentajien kanssa. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. eri nopeus- ja teholajien maajoukkueyleisurheilijoita, NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä kymmeniä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas on toiminut myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistiin tammikuussa 2019.

Fysiikkavalmentaja ja Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen kärkiasiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja kouluttaa koulutusta yhdessä muiden Athletican liikuntabiologivalmentajien kanssa. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. eri nopeus- ja teholajien maajoukkueyleisurheilijoita, NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas on toiminut myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistaan tammikuussa 2019.

Yhteistyössä

Facebook

Julkaistu 13.09.21

Atleettinen Partasuu

Väsymys on "vähän" monimutkaisempi ilmiö kuin pelkän happamuuden vaikutus lihasten toimintaan. Häkitetystä käytännön osiosta voi katsoa minkälainen treenimuuttujien mainipulointi pidentää palautumisaikoja (ja samalla kääntäen saa käsityksen minkälainen treenimuuttujien manipulointi lyhentää palautumisaikoja).

Useimmiten kehittävä treeni sekä laukaisee kehitysprosessit että aiheuttaa väsymystä. Sopivalla yksittäisten treenien harjoitusmuuttujien manipuloinnilla ja peräkkäisten treenien rytmittämisellä saadaan rakennettua pidemmällä aikajänteellä kehittävää harjoittelua. Suurimmaksi osaksi ääripäät eivät maksimoi kehitystä. Liian kevyestä harjoituksesta palautuu nopeasti, mutta harjoitus ei kehitä. Liian kovan harjoituksen jälkeen kehon voimavarat menevät enemmän palautumiseen kuin kehittymiseen, harjoituksia voidaan toteuttaa vain harvoin ja nousujohteisuuden rakentaminen on vaikeaa, koska kehittävän harjoittelun kynnyksen yläpuolelle jäävää kehitysstimulusreserviä jää seuraavaan treeniin niin vähän. Sopivan kova harjoitus kehittää hyvin, tuottaa sivutuotteena väsymystä sen verran, että kohtuullisen ajan kuluttua pääsee tekemään seuraavan kehittävän harjoituksen ja kehitysstimulusreserviä jää hyödynnettäväksi seuraaviin treeneihin. Pitkä nousujohteisuuden kaanon kehittävän harjoituksen kynnyksen yläpuolella on tie koviin tuloksiin keskipitkällä ja pitkällä aikajänteellä.

Liikuntanörtteilystä tykkäävät voivat lukea dian muista kohdista tähänastisesta kokonaistutkimusnäytöstä kasaamiani mekanismispekulaatioita hermolihasjärjestelmän väsymyksen taustalla treenatessa ja heti treenin jälkeen, noin 0,5-3 h treenin jälkeen ja noin 1-2 vuorokautta treenin jälkeen. Kehittävillä harjoituskausilla asiat, jotka vaikuttavat palautumiseen yhdestä muutamaan päivään aikajänteellä ovat olennaisempia kuin asiat, jotka vaikuttavat palautumiseen minuuttien ja tuntien aikajänteellä. Esimerkiksi jääkiekkopelissä, crossfitin monilajisena kisapäivänä tai painijan turnauspäivänä minuuttien ja tuntienkin aikajänne on tuikitärkeä.

#voimaharjoittelu #väsymys #palautuminen #voimaharjoittelunaiheuttamaväsymys #voimaharjoittelustapalautuminen #kehittävävoimaharjoittelu #sopivankovaharjoittelu #sopivankovavoimaharjoittelu #tutkimusnäyttöähyödyntävävalmennus #tutkimusnäyttöähyödyntävätreeni #maksimivoima #perusvoima #atleettinenpartasuu
... LisääVähemmän

Katso Facebookissa