Voimaharjoittelun käsikirja

Monipuolisin suomalainen kirja voiman lajeista (maksimivoima, nopeusvoima ja kestovoima) sekä lihasmassaharjoittelusta ja voimaharjoittelun ohjelmoinnista. Kokonaistutkimusnäyttöön perustuva kirja, josta on hyötyä kaikkien urheilulajien fysiikkaharjoitteluun. Kirja on julkaistu tammikuussa 2019.

Kuntosaliharjoittelun ohjelmoinnin asiantuntijaksi

Ota haltuun maailman parhaaseen tutkimusnäyttöön perustuvat työkalut tuloksekkaiden voimaharjoitusohjelmien rakentamiseen 7 h verkkokoulutuksessa! Opi maksimi- ja lihasmassaharjoittelun kokonaistutkimusnäytön hyödyntäminen käytännössä tulosten maksimoimiseksi aloittelijoiden, keskikokeneiden ja kokeneiden kuntosaliharjoittelussa.

”Kuntosalilla voi joko käydä tai siellä voi tehdä kovia tuloksia!”

”Opi ohjelmoimaan harjoitteluohjelmia samalla laadulla, jolla esimerkiksi laadukkaimmin harjoittelevat KHL- ja NHL-pelaajat harjoittelevat!”

”Takaa asiakkaasi kehittyminen monipuolisella ja vaihteleville ohjelmointimalleilla! ”

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. maajoukkuekeihäänheittäjiä, NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä kymmeniä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistiin tammikuussa 2019.

Fysiikkavalmentaja ja Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen

Tuomas Rytkönen on voimailubiologi (LitM) ja Athletican fysiikkavalmentaja, joka on Suomen johtava asiantuntija maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen.

Tuomas on luonut Trainer4You:n Voimavalmentaja-koulutuksen ja toimii koulutuksen pääkouluttajana. Tuomas on fysiikkavalmentanut kymmenien eri lajien urheilijoita, mm. NHL- ja KHL-jääkiekkoilijoita sekä voimailulajien SM-mitalisteja ja SE-urheilijoita.

Tuomas toimii myös keihäsmaajoukkueen voimaharjoittelun asiantuntijana. Tuomaksen oma urheilutausta löytyy voimailusta ja mieheltä löytyykin 6 Suomen mestaruutta ja 8 Suomen ennätystä leuanvedosta.

Tuomaksen kirjoittama Voimaharjoittelun käsikirja, joka kokoaa yhteen tähän astisen kokonaistutkimusnäytön voimanlajien kehittämisestä ja antaa tuhdin tietopaketin voimaharjoittelun ohjelmointiin, julkaistaan tammikuussa 2019.

Yhteistyössä

Facebook

Julkaistu 23.09.20

Atleettinen Partasuu

Syklisessä pikavoimassa korostuvat nivelten suuret kulmanopeudet, lihasten nopea vuorottainen oikea-aikainen supistuminen ja rentoutuminen sekä lihastyötavoissa nopeat konsentrinen-eksentrinen ja eksentrinen-konsentrinen siirtymät. Juoksunopeus on askelpituuden ja askeltiheyden tulo. Huippumiespikajuoksijoilla täysvauhtisessa juoksussa askelkontakti kestää n. 100 ms, nivelten kulmanopeus on n. 900-1300 astetta sekunnissa, askelia otetaan n. 4,5-5 sekunnissa ja askelpituus on n. 2,15-2,45 m. Esim. 4,8 askeleella sekunnissa 2,30 m askelpituudella päästään 11,04 m/s huippunopeuteen, jolla lentävä 20 m taittuu aikaan 1,81 s.

Askelpituuteen vaikuttavat askelkontaktin kimmoisan venymislyhenemissykluksen voimantuotto-ominaisuudet. Kun yksi askelsykli kestää pari sekunnin kymmenystä, siitä n. puolet menee askelkontaktiin ja n. puolet lentovaiheeseen. Niinpä askeltiheyteen vaikuttavat yhtä paljon sekä askelkontaktin kimmoisan venymislyhenemissykluksen voimantuotto-ominaisuudet että hermolihasjärjestelmän lentovaiheen sykliset pikavoimaominaisuudet.

Videolla seiväshyppääjä Tommi Holttinen treenaa täysvauhtisen juoksun lentovaihetta varten syklistä pikavoimaa dippitelineellä suoritettavana ilmajuoksuna. Videolla näkyy ensin normaalivauhtista ja sitten hidastettua liikkuvaa kuvaa.

#syklinenpikavoima #nopeusvoima #juoksunopeus #lentovaihe #yleisurheilu #fysiikkavalmennus #atleettinenpartasuukirjoittaa
... LisääVähemmän

Katso Facebookissa

Instagram